donderdag 31 mei 2018

OERlifestyle - eerste ervaring

Sedert een week eet ik geen snelle koolhydraten meer en enkel de trage (groenten) met best veel natuurlijke en gezonde vetstoffen.

Toegegeven, ik had best schrik om een pak kilo's aan te komen! In gedachten zag ik de weegschaal de hoogte in schieten ... Goeie boter, kokosolie, noten, (veel) eieren, room, rauwe kazen, ...
Zoals ik in een vorige blog al vertelde is het maar normaal dat je na een totale vastenkuur een aantal kilo's aankomt omdat je opnieuw gaat eten, dus dat had ik ingecalculeerd, maar toch ...

Afbeeldng: Leefbewust.NU
Ondertussen zijn we een week verder en ik verdraag de voeding die voorgeschreven wordt ongelooflijk goed. Ik heb geen opgezwollen buik, elke morgen word ik wakker met een platte (gevoel van lege) buik en mijn stoelgang is beter dan ooit!
Toegegeven, de eerste dagen was ik duizelig en had ik wat evenwichtsstoornissen, maar nadat ik kon lezen (in de community) dat dit lag aan de overgang van suikerverbranding naar vetverbranding,  was ik gerust gesteld en inderdaad ... na enkele dagen was ook die duizeligheid weg.

De eerste dagen kwam ik anderhalve kilo terug bij (van de 11,2 kg die ik kwijt geraakte) en nadien bleef mijn gewicht stabiel. Gisteren hebben we (mijn man eet gewoon mee van de heerlijke receptjes) best veel gegeten: een omelet van drie eieren met fetakaas, spinazie en champignons met daarbij nog sla en tomaten en 's avonds een stuk zalm met een saus van zure room en Parmezaanse kaas met daarbij prei met wat room. Deze ochtend ging ik op de weegschaal staan en ik was .... 1,2 kg kwijt!
Op 300 gram na weeg ik opnieuw wat ik woog op het einde van mijn vastenkuur.

Nooit gedacht dat deze manier van eten mij zo zou liggen! 
De dierlijke eiwitten die gegeten worden zijn 'van de goede keuze' en helemaal niet veel, ik heb op geen enkel moment honger!

Vandaag is eventjes een dipdag ... ik heb voor het eerst in maanden nog eens migraine en deze keer heb ik door vanwaar het komt ... champignons. Al vaker had ik die indruk, maar ik 'voelde' niet goed genoeg. Nu ben ik erachter, vreselijk hoe slecht ik me nog eens gevoeld heb.
Nu zit ik eventjes met 'een probleem', de enige manier om van mijn migraine af te geraken (net op een dag dat ik moet werken) is met het nemen van een pijnstiller met héél veel cafeïne erin. Ik drink nooit koffie omdat ik niet tegen cafeïne kan, maar als ik zware migraine heb is cafeïne de enige manier om ervan af te geraken (zonder het uit te zieken).
Na maanden zuiveren en gezond eten voelt het echt niet goed om die 'rotzooi' in mijn lijf te kappen, maar ik werk op dit moment maar 2 namiddagen per week, dan kan ik me toch niet ziek melden?

Op dit moment heb ik de bibber tot en met en gaat mijn hart tekeer als een gek, vreselijk! Het klopt niet (mijn hart wel  😉)  ... maar mijn migraine is weg ... 
Dadelijk vertrek ik werken, hopelijk lukt het wat. Ik zocht net op wat ik kon doen om de stress van de cafeïne wat te milderen: gember eten of thee ervan drinken en L-theïne zouden helpen. De gember is op hier, dus het eerste wat ik op mijn werk ga doen is verse gemberthee zetten en daarbij nog wat groene thee doen. Hopelijk lukt het 😉

Zo zie je maar, hoeveel te meer je naar je lichaam wilt luisteren, zoveel te meer zal het je vertellen (ook al is dat niet altijd zo leuk).

Go for it!

Fijne dag iedereen 💗



Geen opmerkingen:

Een reactie posten