zondag 6 mei 2018

Detox Challenge - dag 2

Mijn verwachting was dat het vandaag makkelijk zou gaan, ik doe nl standaard elke donderdag een sapdag. Het vasten ging goed, maar gisterenavond werd ik heel erg onwel.

Ik ben nu ongeveer 10 jaar bezig met gezonde voeding, zuiveren, maar ook met bewustzijn en lichaamswerk en ik merk vaker dat bepaalde processen bij mij al in gang gaan eer ik er fysiek aan begin. Gisteravond kreeg ik galblaashoofdpijn (druk in het hoofd en pijn in de nek, pijn tussen de schouderbladen en de hoofdpijn zette zich door vanaf 23 u) terwijl we gisteren nog gewoon gegeten hebben! Was het een reactie op de eieren? Ik heb nl, al ongeveer 6 weken geen ei meer gegeten en nu ineens drie? Alhoewel ... eergisteren had ik jeukende huiduitslag op de plek van mijn galblaas en lever, nadat ik de dag voordien een shiatsumassage kreeg waarbij mijn vriendin de focus legde op lever en gal.

Vannacht sliep ik dus opnieuw heel slecht (en zoals ik gisteren al vertelde slaap ik normaal altijd heel goed) en rond half vijf moest ik gewoon uit bed, ik had erge braakneigingen en voelde me enorm slecht. Braken ging niet, dus na een half uur ben ik met kom en alles terug in bed gekropen, nadat ik eerst ongeveer een halve liter water naar binnen werkte. 
Nadien heb ik gelukkig geslapen en werd ik om half acht eventjes wakker, nog een halve liter water weggewerkt en terug mijn bed in. Om half elf werd ik opnieuw wakker. Wat ben ik een gelukzak dat ik vandaag niet hoefde te werken! 

Om te starten moest ik vandaag een gember/kurkumadrank maken met citroen, appelazijn en kaneel. Superlekker! Ook net wat ik nodig had voor mijn maag, gember is namelijk heel goed wanneer je maag overhoop ligt.
Ik heb me nadien nog een pot thee gemaakt van gember en wat kurkuma. Rond 14 u was mijn hoofdpijn gelukkig weg en nu voel ik me kiplekker. Veel drinken (thee of water) is de boodschap wanneer je hoofdpijn hebt.

De dag was kort, dus ik nam slechts twee smoothies. Dat kwam goed uit want de pompoensoep die voorgeschreven werd voor de avond kon ik sowieso niet maken. Pompoen vond ik niet in onze biowinkels (die volgens het seizoen leveren).

Mijn man en ik leven in volmaakt evenwicht, smoothie voor mijzelf en pannenkoeken voor hem (natuurlijk met biobloem, bioeieren, cocosolie en rijstmelk 😉) Zoals ik bij de vorige zuiveringskuur al vertelde, vind ik het erg leuk om lekkers te maken voor mijn man terwijl ik aan het vasten ben, ik geniet ervan. Eerlijk is eerlijk, vorige keer was ik het op de laatste dag wel beu, toen was het enthousiasme plots wat minder.


Morgenavond gaan we uit eten met vrienden. Gelukkig kon ik ervoor kiezen om dat te doen in het restaurant waar ik werk en maakt onze chef-kok mij wat ik graag wil zodat ik gezellig mee uit kan.
Wat ben ik toch een gelukzak !

Ik deel graag de volgende foto nog met jullie, prachtige wolken en ... zien jullie de mooie vogel in de wolken? Wat zou die mij komen vertellen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten