woensdag 23 mei 2018

Na de leverreiniging ...

Zaterdagavond was het zover, ik kon starten met het protocol voor de leverreiniging Andreas Moritz.

Het is goed om op voorhand alles klaar te leggen, die tip werd gegeven en niet voor niks. Je gaat zo op in het protocol en de uren gaan best vlug voorbij. Ik was vooral bezig met voelen wat alles met mij deed.

* 60 gram zuiveringszout
* voldoende pompelmoes voor 180 ml sap
* olijfolie
* water
* een beetje honing om de smaak in je mond te neutraliseren
* een papiertje met alle instructies

Om 22 u moest ik uiteindelijk de olie met het pompelmoessap opdrinken en dat viel reuze mee, de smaak was goed te doen. Om de vettigheid uit mijn mond te krijgen nam ik een héél klein beetje honing na en dan ...

Ga je liggen, een half uur op je rug, heel stil, niet bewegen.
Ik focuste op wat mijn lijf me vertelde, werd ik misselijk? Voelde ik iets bewegen in mijn galblaas? Ik voelde me een beetje licht in mijn hoofd, niks ergs. Na een half uur was het er plots, ik had het niet verwacht! Ik voelde iets bewegen en ik hoorde ook iets! Waren dat stenen? Afwachten ...

Samenvatting van zondag, plan zeker NIETS die dag!
Ik ben de ganse nacht door veel moeten opstaan om naar toilet te lopen, het effect van het zuiveringszout. Ik kreeg wat last van hoofdpijn, maar dan nam ik een lepeltje 'sole' en de hoofdpijn ebde weg.
Tegen 11 u in de ochtend werd ik eventjes heel erg misselijk en toen ... waren ze er! Heel onverwacht, ongeveer 10 dikke (zoals knikkers), grijszwarte stenen. En dat zat in mijn gal of lever?? Ongelooflijk!
Ik was superblij met mijn stenen! Of toch ... dat het inderdaad zo werkte, het bewijs was er. Kan je geloven wat het moet zijn als zo'n steen plots iets blokkeert? Dan krijg je dus een galcrisis en word je afgevoerd en snijden ze je open ... Dàt hoop ik nooit mee te maken, dus ik ga verder aan de slag met het reinigen van mijn lever en gal, zeker weten!

Al bij al viel dit heel goed mee, ik denk ook wel omdat ik voor de leverreiniging zeven dagen een totale zuiveringskuur deed, waardoor er niets anders van eten of dergelijke 'in de weg' zat, mijn lichaam hoefde zich enkel bezig te houden met die lever en die gal.
Het enige negatieve was dat ik rond 15 u barstende hoofdpijn kreeg en het echt niet meer kon houden, ik ben mijn bed in gegaan. 's Nachts werd ik wakker met het plotse besef dat ik bijna geen water gedronken had de afgelopen 12 uren omdat ik zo gefocust was op wat er in mijn lichaam gebeurde. Onmiddellijk heb ik een liter water naar binnen gegoten nadat ik nog wat 'sole' dronk en na (echt waar!) 5 minuten was mijn hoofdpijn weg. Ik vond het een beetje dom van mezelf.

Mentaal kwam er niet direct veel boven, ik was wel moe en ik heb mijn rust genomen. (In het protocol wordt beschreven dat je eigenlijk een soort operatie ondergaat en dat het logisch is dat je heel erg vermoeid bent nadien.)
Zin om me veel met 'anderen' bezig te houden had ik niet, ik wilde met rust gelaten worden. Ik had zelfs geen zin om deze blog te schrijven.

Natuurlijk gebeuren er, op momenten dat je helemaal naar binnen gaat, altijd dingen waarmee je aan de slag moet, niets is toeval. Ik voelde me enorm goed, alles liep goed en dan ... komt er van ergens wel iets 'aanwaaien'. Heb je dit voor, op eender welk moment, ga ermee aan de slag, zie wat het met je doet, wat het voor jezelf betekent, wat je eruit kan leren. Voor mij kwam er de afgelopen zondag opnieuw iets boven uit mijn jeugd, een gevoel waar ik heel vaak al mee zat in mijn leven, een rode draad, iets dat ik trigger bij anderen. Ik ben ermee aan de slag gegaan.
Ik kan alleen maar eerlijk blijven met mijzelf en naar anderen toe, in liefde en begrip, in genegenheid en zachtheid. Wens altijd iedereen het beste, het mooiste en heel veel liefde en dan ... laat het los. Los voor jezelf op wat jij ermee moet doen, maar laat de rest bij de ander, dat is een stukje van de ander.

Op naar een gezonde en liefdevolle wereld met alle uitdagingen die er op ons pad liggen, grijp ze! Ook als het er allemaal eventjes niet zo leuk uitziet 💗



PS. De fysieke kant ... Mijn lichaam heeft niet afgezien van al dit kuren, ik voel me héél veel beter dan voordien! Nu ben ik bezig met de opbouw, heel traag. Ik neem nu al drie dagen vloeibare voeding onder de vorm van smoothies en groentesoep en dat is voldoende.
Ik verloor best wat kilo's en mijn lichaam is er blij mee, ik heb een glanzende huid, glanzend haar, ... vandaag kon ik 600 gram meer op de weegschaal aflezen en dat is maar logisch, stilaan krijg ik opnieuw vaste voeding binnen en neemt mijn lichaam opnieuw alle voedingsstoffen op, alles komt terug op gang.
Ik wil nog even heel sterk benadrukken dat zuiveren géén dieet is en zeker geen crashdieet. Dit doe je in eerste instantie niet om gewicht te verliezen (als je wat overgewicht hebt is het wel mooi meegenomen, dat geef ik toe), als je opbouw nadien niet ok is en je gaat opnieuw ongezond eten dan kom je gewoon extra kilo's bij!!!! Dit is een AANSLAG op je lichaam als je het op die manier doet.

Quotes:

* De dwaas die eet tot hij ziek is, moet vasten tot hij weer beter is. #georgwalterthornbury
* Gebed en vasten geven ons een zuiver hart. #moederteresa
* Wie zonder eetlust gekonfijte rozen eet, sterft eraan, maar wie na lang vasten droog brood eet, hem smaakt dat als gekonfijte rozen. #saädi
* Leegte is het vasten van de geest. #tsjwangtse
* Zoek de kleine dingen die aan het leven vreugde en voldoening geven. #confucius







Geen opmerkingen:

Een reactie posten