maandag 14 mei 2018

Doorgedreven zuiveringskuur - ik ga ervoor !

Het gaat goed met me !

Zaterdag op de Flow-kalender stond een quote van Flora Waycott: "Ik vind het heerlijk om 's morgens vroeg door mijn eigen buurt te lopen en dan al wandelend bijzondere, kleine dingen te merken."
Doen jullie dat soms? Hier is dat iets dat mijn man en ik héél vaak doen in de winter, dan is het in ons dorp erg rustig en kom je enkel mensen van hier tegen. Zalig vinden we dat.

Flora Waycott - heel toepasselijke spreuk op dit moment
De afgelopen weken verdiepte ik me wat meer in wat de mensen van Leefbewust.NU allemaal doen. Ik deed mee aan hun gratis 'Detox Challenge' en dat viel me heel goed mee. Na deze milde zuiveringskuur, die heel goed te doen is voor iedereen, heb ik me 'Member' gemaakt van hun 'Community'. Voor wie meedeed aan de challenge kon dit de eerste maand voor 1 euro, nadien betaal je 27 euro per maand. Als je dit doet heb je toegang tot al hun programma's.
Er is mij niet gevraagd om reclame te maken voor deze mensen, ik deel gewoon héél graag dingen waar ik enthousiast over ben, zij doen het goed. Zelf ben ik 'gezondheidsconsulent' en ik bekijk wat zij doen dus best met een kritische blik. 

Voor mij is dit 'on-line gegeven' ideaal. Eergisteren heb ik mij verdiept in wat ze aanbieden, in wat ze schrijven, in hun programma's, in de info die ze geven, ... Er is zelfs 'Leefbewust TV' met wekelijkse afleveringen. Hun kijk op alles rond voeding en zuiveren wordt op een leuke manier gebracht en het wordt goed uitgelegd. 
Veel van wat er verteld wordt weet ik natuurlijk, maar voor mij is op dit moment belangrijk dat ik 'erin' kan duiken zonder dat ik alles zelf nog eens opnieuw moet opzoeken en nagaan of ik alles wel op de juiste manier doe, ik krijg het gewoon voorgeschoteld met receptjes en alles, ik hoef maar te 'doen'.

Zo ziet een 'leeromgeving' er bvb uit, dit is een programma waarin je als beginner allerlei leert over gezond eten.
De komende week ga ik dus een stapje verder of ... zelfs twee. Al jaren wil ik de leverreiniging van Andreas Moritz eens doen, maar iets hield me altijd tegen, tot nu ...
De mensen van Leefbewust.NU hebben deze leverreiniging een beetje aangepast en, volgens mij, zelfs verbeterd. 
Normaal mag je (aangepast) blijven eten, maar omdat ik net besliste om totaal te zuiveren heb ik hun gevraagd wat zij ervan vonden dat ik de grote leverreiniging op het eind van deze week zou plannen en deze week gewoon verder doe met totaal vasten. Dit is, zoals ik al dacht, geen enkel probleem.
Ik pas mijn planning wat aan en ga voor 5 dagen op water en thee en ik bereid de leverreiniging voor.

Gisteren en eergisteren heb ik enkel smoothies gegeten/gedronken, minder dan wat ik van plan was, mijn maag is sinds enkele dagen gestopt met knorren en ik voel me goed na de milde leverreinigingskuur.
Elke ochtend blijf ik de 'Morning Detox Drank' drinken, 'sole' gebruiken en sinds gisteren kwam daar nog een extra drankje bij op basis van appelazijn, dit als voorbereiding op de leverreiniging.
Mijn lievelingsthee is er op dit moment ééntje van verse gember, verse kurkumawortel, citroensap en honing. De laatste twee doe ik er pas in als ik mijn vinger in de thee kan steken en me niet verbrand. Boven de 40°C vernietig je nl. de gezonde enzymen, vitaminen en mineralen die erin zitten. 
Net heb ik Engels zout gedronken om mijn darmen te legen. Zo begin je best een zuiveringskuur, want in je darmen blijft heel wat vuiligheid achter. Deze vuiligheid heeft zich met de jaren vastgezet op je darmwand en als dat daar blijft 'plakken' dan neem je de voedingsstoffen die in je voeding zitten veel minder goed (of niet) op. Ideaal zou zijn om ook nog een lavement te laten zetten, maar dat zal voor een volgende keer zijn, op dit moment komt het mij niet uit. Ik doe de reiniging met Engels zout morgenvroeg nog een keer.

Komende donderdag vertel ik jullie graag wat meer over de grote leverreinigingskuur!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten