zaterdag 5 mei 2018

Detox Challenge - dag 1

De 'Detox Challenge' van Leefbewust.NU gaat vandaag van start met een makkelijke afbouwdag.

De afgelopen dagen heb ik nogal wat rondgelopen om alle boodschappen bij elkaar te krijgen, dat is hier niet zo evident. Het is me ongeveer gelukt, ik 'moet' enkel nog de deur uit voor verse kurkuma voor het ontbijtdrankje van morgen. 'Moet', omdat het weer hier op dit moment écht van 'mijn botten' is; het is warm genoeg, maar om de haverklap valt er een bui, dan komt de zon weer uit, en het laatste uur dondert het de hele tijd. Er blijft hier duidelijk een onweer tussen onze bergen hangen.

Appelazijn, cocosmeel, sodium bicarbonaat, ... ik moest ernaar op zoek!
Ik ben laat gestart ! Eigenlijk was ik deze ochtend (middag) best wel chagrijnig omdat mijn planning niet lukte, maar ik heb er een draai aan gegeven.
Eigen schuld ! Dat zeker. Ik heb gisteren gewerkt (ik werk in een restaurant) en het werd laat. Het was een heel leuke avond en we hadden veel plezier en ... ik heb me na het werk laten verleiden (door mijzelf natuurlijk) om toch nog iets mee te eten en niet direct naar huis te gaan.
Dat was, zoals ik kon weten, een slecht idee. Om half twaalf (middernacht) eten is niet top en ik doe dan de ganse nacht geen oog dicht. Niet dat ik maagpijn had of zo, maar ik barst dan van de energie (sowieso al van de fijne avond en dan ook nog met een maag vol eten ...).

Grapje ;-)
Om half acht deze ochtend kon ik eindelijk mijn bed in, om één uur deze middag werd ik wakker en om halftwee nam ik mijn ontbijt.

Mijn planning dus helemaal om zeep, waar ik normaal héél goed slaap, op vaste uren vanzelf wakker word en redelijk goed aanvoel wanneer het tijd is om te eten.

Het heeft eventjes geduurd eer ik vandaag mijn draai vond, maar ik heb de knop kunnen omdraaien en ben gaan snuffelen in de receptjes van de komende dagen. Ook voor mensen die het niet gewoon zijn om te detoxen is dit goed te doen, ik vind de receptjes uitstekend en ik weet zeker dat iedereen op die manier kan genieten van detoxen.

Rond vijf uur in de namiddag kreeg ik een klein hongertje en heb ik het gehouden met een omelet van één champignon, één sjalot, één pijpajuin en één eitje, met verse bieslook en wat salie uit de tuin. Vanavond staat er vegan nasi op het menu.
Ik koos ervoor al een kleine omelet te eten omdat mijn man pas rond half acht van zijn werk komt en we vandaag dus vrij laat eten. Komt goed !

Morgen moet mijn man ook werken en ik niet, dan heb ik een ganse dag voor mijzelf en kan ik veel tijd besteden aan het maken van mijn sapjes en smoothies en er rustig van genieten. Op naar dag 2, ik kijk ernaar uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten