donderdag 10 mei 2018

Detox Challenge - dag 6

Vandaag ben ik al aan dag 6 van de 'Detox Challenge' van Leefbewust.NU

De afgelopen twee dagen heb ik mijn detoxdagen niet geblogd, er was niet heel veel te melden, maar ik maakte wel te tijd om eens uit te leggen wat zuiveren nu eigenlijk inhoudt.
Wie deze blog gemist heeft kan 'm nog altijd lezen via deze link.

Om jullie een voorbeeld te geven van wat je mag eten tijdens deze detox: gisteren maakte ik een courgettelasagne en mijn man at gewoon mee, hij vond het heerlijk! Vanavond maak ik spinaziequiche met pijnboompitten (niet met deeg of dergelijke, maar een aangepaste versie).


Ondertussen heb ik het leverzuiveringsdrankje op basis van eigeel al drie avonden ingenomen en het doet zijn werk, niet drastisch of zo, maar het werkt.
Gisteren was ik wel heel erg moe en vandaag voel ik ook dat ik nog wat in een 'roes' zit.
Dat het weer gisteren écht slecht was kan er natuurlijk ook aan liggen. Ik had gepland om deze week veel te wandelen, van de natuur te genieten, maar hier bij ons wil het weer deze week écht niet mee, dus ik blijf veel binnen.

Zoals ik bij mijn vorige zuiveringskuur al vermeldde, van detoxen kan je wel gewicht verliezen, maar dat is niet het doel, zuiveren is het doel. Ik verloor sinds zaterdag 1,6 kg.
Deze kuur is heel erg mild, je eet nog elke dag en drinkt daarbij een paar keer per dag wat brouwseltjes die de zuivering van je lever en gal bevorderen.

Vandaag geven ze eindelijk eens geen (of weinig) regen en ik wil naar buiten, genieten van het zonnetje, ik hou het dus kort.

Ik wens jullie allen een heel fijne dag en ... overweeg je om eens te detoxen? Dan is dit de ideale manier voor beginners.



1 opmerking:

  1. Knap dat je dit doet voor je lijf! Geniet van je wandeling :-) Hier heeft de zon haar koffers gepakt dus ongetwijfeld weer snel bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen