donderdag 17 mei 2018

De grote leverreiniging

De afgelopen dagen nam ik de tijd om 's morgens te ontwaken wanneer ik dat wilde, om daarna wat zuiveringsdrankjes te drinken, heerlijk warme thee te maken ...
Verder zorgde ik in de voormiddag voor een lekker en warm middagmaal voor mijn man, zodat hij 's avonds iets kon eten waar ik geen werk meer aan had.
We (mijn man had 2 dagen vrij) hebben gewandeld en ik heb elke dag voldoende rust genomen. Een droge leverpakking (warm kersenpittenkussen) stond een paar keer om het programma.

De voorbereidingen voor de grote leverreiniging gaan goed. Ik heb vooral warm gedronken en ervoor gezorgd dat ik voldoende 'appelzuur' binnen kreeg onder de vorm van capsules. Dit zorgt ervoor dat de galstenen zachter worden en daardoor makkelijker afgevoerd kunnen worden.
Meestal wordt aangeraden om 1 liter appelsap te drinken per dag tijdens deze kuur, maar dat is één van de aanpassingen die de mensen van Leefbewust.NU in hun programma gedaan hebben en dat stond me heel erg aan. In appelsap zit echt veel te veel fructose (suiker) om op een gezonde manier te zuiveren.

Waarom kies ik ervoor om een grote leverreiniging te doen?
Ongeveer iedereen maakt vroeg of laat galstenen aan en deze bevinden zich vooral in de lever. Ik kies er nu voor om mijn lever en gal eens grondig te reinigen. Heel wat mensen die ik ken deden mij dit al voor en ... ze zien er nog altijd heel gezond uit.
Heel wat mensen genazen van verschillende chronische ziekten zoals o.a. astma, allergieën, voedingsintolerantie, etc. na het uitscheiden van deze 'vettige stenen'. Er zijn zelfs bronnen die beweren dat er mensen zijn die van kanker genazen (ik hoop écht in de toekomst iemand te leren kennen die dit daadwerkelijk voor had, met de kennis die ik tot nu toe heb kan ik er echt wel in geloven).
Indien jij iemand bent met een chronische ziekte, dan raad ik je wel aan om eerst een gezonde levensstijl aan te nemen en daarna met een milde detox te starten, zo ben ik ook ooit begonnen en ik heb mijn ziekte overwonnen (daarover meer in een volgende blog).


Graag vermeld ik dat het de conventionele geneeskunde is, en niet Andreas Moritz, die aangetoond heeft dat er cholesterolstenen in de galkanalen van de lever zitten. De medische term voor deze stenen is 'intrahepatische of galstenen'. De groene stenen, gemaakt van cholesterol en soms van galbestanddelen, zijn olieachtig en vallen uiteen als ze blootgesteld worden aan hogere temperaturen en zuurstof. Het cholesterol zelf bestaat voor zo'n 96% uit water. Deze cholesterolstenen worden snel afgebroken door destructieve bacteriën zodra ze aan de buitenlucht blootgesteld worden (bron: Leefbewust.NU).
Het is maar om te onderlijnen dat dit geen 'fabeltjes' zijn of 'bangmakerij'.

Ik ben verder vooral benieuwd naar het emotionele en mentale aspect van deze zuivering. Lever en gal worden in de Chinese geneeskunde in verband gebracht met woede en frustratie. Iedereen kent de uitdrukkingen 'iets op je lever hebben' en 'gal spuwen' toch?
Boos zijn doe ik zelden, ik kan verontwaardigd zijn over iets dat mensen doen, het niet begrijpen, maar boos ... niet vlug, zelden. Ik merk wel dat ik vaak moet lachen met mensen hun reacties, als je alles vanop een afstand bekijkt en je probeert te begrijpen wat er achter een bepaalde reactie zit, dan is dit vaak grappig (probeer maar eens).

In de afgelopen 3 jaar hebben mijn man en ik heel wat meegemaakt en voelden we ons 'beet genomen' door iemand die ons mooie praatjes verkocht had, ons veel beloften gedaan had en ... het klaar kreeg om ons een groot deel van ons geld afhandig te maken. Ik heb die persoon in de afgelopen jaren niet echt iets kwalijk genomen omdat wij telkens de keuzes maakten die wij maakten, dàt doe je helemaal zelf.
Ik ben wel een paar keer heel erg boos geweest omdat die man bleef leugens vertellen, omdat hij op een bepaald moment tegen ons zei dat we ons geld nooit terug zouden krijgen, omdat hij een 'machtsspelletje' probeerde te spelen en heel veel dreigementen uitte naar ons toe, heel veel ...

In ieder geval, als koppel stonden wij sterk, maar ook als individu en samen hebben we dit opgelost en we hebben al ons geld terug gekregen. De afgelopen 3 jaren waren heel leerrijk en eind vorig jaar konden we een punt zetten achter deze jaren. Natuurlijk heeft alles nog enkele maanden doorgewerkt, maar nu voelen we allebei dat we het al een tijdje losgelaten hebben, we praten er nog zelden over ... We kunnen er zelfs mee lachen nu!
En toch ... ben ik benieuwd of er nog sporen van boosheid achtergebleven zijn, wat er de komende week nog uit gaat komen of ... misschien zit er nog boosheid in mij over andere dingen, een laagje dat nog niet bloot gelegd werd? Wait and see 💜


In ieder geval, werken aan jezelf is zo boeiend en leerrijk, ik kan het iedereen aanraden.

Liefs,
B. 💕





Geen opmerkingen:

Een reactie posten