zondag 27 mei 2018

OERlifestyle - 4 weken testen

Gisteren begon ik aan het testen van het 'OERlifestyle'-programma van Leefbewust.NU
Dit is een manier van eten die ik al lang eens wilde testen, maar ik vond nooit de zin om het voor mijzelf uit te schrijven.
Via de Facebookpagina van Leefbewust.NU vond ik meer informatie over wat zij doen, buiten interessante artikels delen en schrijven.

Spinaziequiche
Mike heeft blijkbaar jarenlang allerlei manieren van voeding getest, van vegan, naar vegetarisch, tot Ayurvedisch, naar paleo, ... en noem maar op. Na jaren van testen heeft hij een manier gevonden van eten (en leven) waarbij hij zich top voelt. Dit deelt hij nu via zijn website en social media.

De komende 4 weken ga ik veel NATUURLIJKE vetten eten, plantaardige en dierlijke eiwitten en praktisch geen snelle koolhydraten. Groentjes zitten sowieso in deze manier van eten, volop! Wat mij vooral opviel is dat er héél veel eieren gegeten worden.
Toen ik het programma las had ik in eerste instantie een weerstand tegen de hoeveelheid vetten én de hoeveelheid eieren die ik de komende 4 weken ga eten, maar ... de recepten vallen heel goed mee.
Bovendien heb ik in mijn praktijk zelf altijd verkondigd dat eieren echt niet zo slecht zijn als wat men ons wil doen geloven, maar toch ... ik had wat weerstand. Als ik echter iets wil testen, dan doe ik dat ook zoals het hoort, dus ... Wait and see!

Via de volgende link krijgen jullie heel mooi uitgelegd "Waarom vetten superieur zijn aan koolhydraten voor energie". Ik raad jullie aan om dit zeker eens te lezen.

Verder deel ik graag nog "De top 8 van de grootste leugens in de voedingindrustrie" met jullie.

Ongeveer een dag was ik bezig met het uitpluizen van wat ik de komende 4 weken zou mogen eten en vooral ... hoeveel? Hoe wordt alles in lekkere receptjes gegoten? Nadat ik klaar was met uitvlooien stelde ik vast dat er eigenlijk niet erg veel gegeten wordt, het zal vooral een uitdaging zijn om niet tussendoor te snacken en ON-BEWUST naar eten te grijpen. Voor de rest krijg je alles voorgeschoteld.


Honger voel ik niet en gisteren had ik echt wel veel energie, niet van die opgefokte waarbij ik zit rond te springen, maar 's avonds stelde ik vast dat ik serieus bezig geweest was, dat ik mijn concentratie nodig gehad had (en die was er!) én dat ik heel wat winkelwaren heen en weer gesleept had en dat ging allemaal alsof het niets was (bovendien heb ik dan namiddag nog gewerkt).

Tijdens het winkelen kwam ik een kistje aardbeien tegen van 1 kg, prachtig mooie aardbeien!
Bij ons in de streek kan je heel moeilijk bio-aardbeien vinden (of ze zijn niet echt vers) en dan waren ze nog redelijk goedkoop, dus .... het was pas de eerste dag van de komende 4 weken en ik had de afgelopen 4 weken zo goed mijn best gedaan ... Ach ja ... Gisteravond stonden er aardbeien met boterhammekes op het programma (géén witte, maar volkoren).
De aardbeien waren heerlijk en .... de boterhammekes smaakten me niet ...
Na een half uur was ik wat duizelig en kreeg ik buikpijn. Deze ochtend werd ik wakker met hoofdpijn en ik had nog altijd buikpijn en bovendien diarree. IK ... die me al weken enorm goed voel!
Het is me nu wel duidelijk, brood is écht niet goed voor mij!
De motivatie om het OERlifestyle-programma de komende 4 weken te testen is er helemaal!

Om jullie een idee te geven van wat ik op dit moment op een dag eet, vertel ik jullie wat er vandaag op het menu staat:

* Ontbijt: smoothie van 300 ml kokosmelk met een handvol blauwe bessen.
* Middagmaal: spinaziequiche van 2 eieren, spinazie, ajuin, courgette, kokosmelk en een halve Mozarella.
* Avondmaal: pompoensoep (pompoen, sjalotjes, bataat en een rode peper)

Morgen eet ik het volgende:

* Ontbijt: chocosmoothie van kokosmelk, cacaopoeder en chiazaad
* Middagmaal: rode curry met bloemkoolrijst (bloemkool, courgette, bataat, ajuin, rode currypasta en kokosmelk.
* Avondmaal: avocado, ei en salade mét mayonaise en Dijonmosterd.

In alle recepten worden telkens voldoende plantaardige eiwitten verwerkt en de komende week staat er een 'meat pie' op het programma, maar ook zalm, viscurry en kip.

Ik zie het helemaal zitten!

De komende weken hou ik jullie op de hoogte. Volgen jullie mee?

Voor wie wil meedoen? Je kan je nog altijd aanmelden via de link die ik bovenaan deze blog deelde.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten