vrijdag 11 mei 2018

Detox Challenge - finale

De 'Detox Challenge' van Leefbewust.NU zit erop, één week lang aangepaste voeding eten en allerlei 'brouwseltjes' drinken die je zuivering bevorderen. Deze week werd de nadruk gelegd op het zuiveren van lever en gal.

Zoete aardappelpuree met wok van groentjes met heerlijke kruiden.
In een topic in de besloten community liet ik weten dat ik niet zo heel veel voelde en ergens wist ik wel dat dit lag aan het feit dat ik al bezig ben met zuiveren sinds 2009. Ik probeer al bijna 10 jaar zo gezond mogelijk te leven en eigenlijk lukt dat jaar na jaar beter.
Toch verwachtte ik heviger reacties na 2 jaar minder goed voor mijzelf zorgen. Er werd me door mijn lichaam, en door de begeleiders, bevestigd dat ik niet zo slecht bezig ben en dat maakt me blij, héél erg blij. Het geeft me die extra boost om zeker verder te blijven doen.
Vorige week merkte mijn vriendin, die shiatsumassage geeft, tijdens de massage ook op dat mijn schoudergewricht veel soepelder was (ik heb een kalkplaat van 2 à 3 cm doorsnede op 0,5 cm dik in mijn schouder). Zeker en vast een gevolg van mijn eerste zuiveringskuur en het daarna gezond blijven eten.

Ik voel me goed !

Ik ga nog een stapje verder !

Morgen start ik met 4 smoothies, waarvan 2 met fruit, in de namiddag de Chai detox en 's avonds een smoothie van groenten (fruit kan je best na 15 u niet meer eten).
Zondag neem ik dan 3 groene groentesmoothies. Tussendoor blijf ik veel gember-kurkumathee drinken en twee keer per dag gebruik ik 'sole'. 's Morgens drink ik sowieso elke dag de 'Moring Detox Drank' en ik hoop dat blijven te doen, het is ongelooflijk hoe goed dit werkt. Het leverzuiveringsdrankje op basis van 2 eigeel laat ik voor de rest achterwege, vanavond neem ik de laatste. Het is niet dat dit slecht is, maar het gedoe met dat eigeel splitsen vind ik maar niks. Het minste eiwit dat erbij blijft zitten vind ik vies en het is niet dat ik me er niet over kan zetten, op dit moment heb ik er gewoon geen zin in.

Vanaf maandag start ik 3 dagen op enkel water (met munt of citroen) en thee (met wat honing erin), waarna ik donderdag opnieuw start met 2 dagen smoothies.

De komende dagen ga ik ook zuiveren van het internet en de computer, ik zal maandag een update plaatsen en daarna de donderdag nog. Volgend weekend vertel ik jullie wat de week (bijna) vasten gedaan heeft met me.
Ik beloofde ook nog een blog te besteden aan mijn ziek zijn, mijn overgewicht van vroeger, mijn mentale toestand waar ik ooit in zat ... uitleggen hoe het komt dat ik nu doe wat ik allemaal doe.
Te koop loop ik daar niet mee, maar het is ook geen geheim. Ik vind gewoon dat iedereen zijn of haar rugzakje wel heeft en ermee aan de slag kan gaan. Voorstander van zagen of klagen en jezelf verdrinken in zelfmedelijden ben ik niet, maar iedereen loopt zijn of haar eigen pad in dit leven en dat is maar goed zo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten