maandag 7 mei 2018

Detox Challenge - dag 3

Vandaag ging het al een stuk beter.

Deze ochtend werd ik heel vroeg wakker en dan lijk ik uitgeslapen, om half zeven was ik op post en dan heb ik me eens verdiept in alle ditjes en datjes van de Detox Challenge van Leefbewust.NU.
Ik nam nog niet de tijd om alles grondig door te lezen en ik kwam erachter dat ik nog 'sole' moest maken om elke ochtend en avond te drinken, of toch een koffielepeltje ervan in een glas water.
Sole wordt gemaakt met 'Keltisch zeezout' en zit boordevol mineralen en spoorelementen.

Vanmorgen was ook de eerste dag om de MDD (Morning Detox Drank) te maken en op te drinken. Een drankje op basis van citroensap, appelazijn en natriumbicarbonaat met water. Het is me gelukt om de perfecte balans tussen de vier te vinden en ik vond het zelfs heel erg lekker!


Na twee dagen binnen zitten omdat ik niet veel puf had, is het vandaag gelukt om een flinke wandeling te maken. Ik ben aan 10000 stappen geraakt. Mijn man had vandaag een vrije dag en het is zoveel leuker om met z'n tweeën te wandelen.

Namiddag moest ik even wat rusten, het is logisch dat je af en toe een beetje moe bent als je aan het zuiveren bent, je lichaam heeft best wel wat werk met alle afvalstoffen afvoeren. Ook al eet je hoofdzakelijk gezond en drink je nooit alcohol of frisdranken, dan nog worden er gifstoffen afgevoerd tijdens een detoxkuur. Vrije radicalen komen niet enkel via de voeding binnen.
Veel mensen beseffen niet hoeveel afvalstoffen ze in al die jaren opgeslagen hebben in hun lichaam en vooral in hun lever. Morgen vertel ik hierover wat meer en deel ik met jullie een reportage waarin alles perfect uitgelegd wordt.

Vanavond gingen we met kennissen op restaurant en omdat we in het restaurant gingen waar ik werk, kon ik rekenen op een vegetarisch stoofpotje. Bedankt best chef-kok voor de steun 💜

Vanavond voor het slapen gaan moet ik voor het eerst het lever- en galzuiveringsdrankje opdrinken voor het slapen gaan, een drankje op basis van eigeel, citroen en olijfolie ... Benieuwd welk effect dit heeft. Morgen vertel ik hierover meer, slaap wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten