dinsdag 1 mei 2018

Detox Challenge

Vandaag kreeg ik de eerste info binnen over de detox challenge van Leefbewust.NU
Ik liep even verloren op hun website en vond mijn boodschappenlijst en de recepten niet, maar ... nadat ik de mail die ik van hun kreeg voor een tweede keer las, vond ik dus ook de link naar alles 😌

Ik denk dat gisteren de laatste dag was om je in te schrijven voor de challenge, maar voor degenen die dit toch nog graag willen volgen, misschien lukt het nog. Via deze link kan je de gegevens vinden van de challenge:  http://leefbewust.nu/

Mike en Gretta - Leefbewust.NU
Het is vanzelfsprekend dat ik via mijn blog niet alles uit de doeken ga doen, als jullie graag willen weten hoe de detox challenge werkt is het goed om je bij hun aan te melden.

De komende weken vertel ik jullie graag wat ik van deze detox vind en hoe makkelijk of moeilijk die voor mij is.

Ik heb begrepen uit hetgeen ik tot nu toe als info kreeg, dat deze detox vegetarisch is en dat je receptjes krijgt, dat je drie keer per dag mag eten en dat het vooral om het zuiveren van de lever en de gal gaat. Het lijkt me voor leken dus vrij makkelijk en te doen.

Graag geef ik jullie een update van de laatste weken.
Tot over een paar dagen was ik nog altijd mijn 6 kg kwijt die ik tijdens mijn zuiveringskuur (Buchinger) kwijt geraakte. Afgelopen week kwam ik ongeveer anderhalve kilogram bij.
Mijn zoon was voor een weekje op bezoek in Frankrijk en we zijn en paar keer uit eten geweest. Niets abnormaals, maar de keuze van mijn eten was niet direct 'gezond'. Ik heb o.a. frietjes, appeltaart, ijsje en pizza gegeten. Het heeft telkens gesmaakt, maar goed voelde ik me er niet bij!
Als je van deze dingen eet dan voel je jezelf goed op het moment dat je dit eet, het is gezellig om mee te doen en ook helemaal geen probleem om af en toe eens van die dingen te eten, maar nadien voel ik mij minder goed. Het gaat hier dan niet om het 'schuldig' voelen omdat ik me niet aan mijn gezonde levensstijl hield, zeker niet! Gezond zijn is voor mij genieten, dus ook van een frietje of een pizza.
Mijn buik was iets anders, die liet serieus van zich horen; gerommel, krampen en een niet zo gezonde stoelgang.

Als je gewend bent om gezond te eten en te leven, DAN PAS weet je wat het is om teveel ongezonde voeding tot je te nemen (suikers, transvetten, ...) en merk je het effect van gezond eten.

In ieder geval, tot het einde van de week schakel ik terug naar mijn 'normaal' voedingspatroon en zaterdag begin ik aan de detox challenge van Leefbewust.NU - Zin om mee te doen?

Deze tip krijg je van Mike en Gretta, dit is wat ik in mijn blog ga doen:

Het bijhouden van een eetdagboek is een effectief bewezen aanpak als het gaat om een eetstijl switch en blijvend afvallen. Voor de komende Detox Challenge houden we het heel simpel. Dit is wat je doet:

  1. Leg een pen met schrift op je nachtkastje.
  2. Omschrijf jouw doel: waarom doe je mee aan de Detox Challenge en wat hoop je te bereiken?
  3. Schrijf iedere avond voor het slapen gaan of je je aan het programma hebt kunnen houden en wat je wel of niet hebt gedaan/gegeten.
  4. Omschrijf hoe je je over het algemeen hebt gevoeld deze dag, zowel mentaal als fysiek. Voel je je moe? Voel je je energiek? Gemotiveerd? Of juist onzeker?
That's it! Doe dit elke dag, het kost je slechts enkele minuten, maar zorgt ervoor dat jij aan het eind van de challenge een glashelder overzicht hebt van jouw ontwikkeling. Dat helpt je weer om gemotiveerd te blijven en jouw eigen groei te zien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten