dinsdag 17 april 2018

Zuivingskuur - 14 dagen later

Ik voel me goed, ik voel me goeoed ...

Het lukt me aardig om de routine van elke ochtend lauw water met citroensap te drinken aan te houden, ik vergeet het nu zelden.
Net heb ik een heerlijke smoothie op voor ontbijt. Ik maakte ineens een grotere hoeveelheid zodat ik het vandaag op fruit en groentjes met ongeveer 100 gram eiwit kan doen. Als ik dat doe dan voel ik me écht supergoed en mijn buik is dan absoluut niet opgezwollen.
Gecombineerde voeding, het blijft een aanrader!

Op dit moment is het hier heerlijk weer, dus de tijd van rauwkost en veel gezonde groenten en fruit is aangebroken. Natuurlijk let ik erop dat ik voldoende van alle vitaminen en mineralen, voedingsstoffen binnen krijg. Geregeld wat gezonde koolhydraten en af en toe wat vlees of vis, liefst kip of kalkoen en wat vis betreft hou ik het meest van zalm (op zaterdag, vers van de markt).

De afgelopen weken liep het één keer mis. Vorige donderdag had ik normaal mijn fruit- en groentedag, eerder een vastendag waarop ik zo weinig mogelijk eet en veel thee en water drink. Die dag hadden we hier echter ook serieus winterweer met sneeuw, hagel, regen, ... en rond 16 u viel de elektriciteit uit en dat tot ... 21 u ! Wij hebben elektrische verwarming en het werd hier dus heel erg koud. Rond 18 u zijn wij naar het restaurant vertrokken omdat we weten dat daar twee houtkachels staan en we ons daar konden opwarmen. Tot onze grote verbazing hadden ze daar al wel terug elektriciteit en konden we daar ook ineens eten en TV kijken (Europees voetbal voor mijn man 😊). Daar ging in ieder geval mijn vastendag. Maar ... die avond telde dan ineens mee voor mijn wekelijks uitje op restaurant en ik koos voor een filet pure met frietjes én een ijsje na, heerlijk!
Afgelopen zaterdag gingen we natuurlijk niet op restaurant, dat zou erover zijn.

Het is best leuk om uit te kijken naar de dinsdagen waarop ik thuis iets maak naar keuze en de zaterdagen waarop we een restaurantje doen. Op die manier is het niet zo moeilijk om op de andere dagen gezond te eten. Die dagen kunnen natuurlijk al eens verschoven worden, maar niet vermeerderd!

Mijn gewicht? Dat schommelt op en neer met 400 gram en het blijft dus stabiel. Op dit moment weeg ik mij nog elke dag om te ervaren wat mijn keuze van voeding op mijn gewicht doet. Snelle koolhydraten doen mijn gewicht onmiddellijk toenemen, eiwitten niet zo erg en een fruit- en groentedagje brengt me onmiddellijk weer in evenwicht.

Het effect van bewegen valt ook niet te onderschatten, minstens drie keer per week een flinke wandeling hoort erbij!

Eergisteren at ik een gezond slaatje met rode biet, een eitje en wat mozarellakaas, mayonaise gebruik ik bijna nooit meer (of bij de frieten 😉).

Zo ... dadelijk haal ik nog wat verse groentjes in de biowinkel, daarna yoga en namiddag doe ik mijn eerste motorritje van dit jaar, ah ja ... ik geraak weer heel makkelijk en smooth in mijn motorpak!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten