woensdag 4 april 2018

Zuiveringskuur - dagen 7 en 8

Het vasten zit erop !

Gisteren was mijn laatste dag op één liter thee met een lepeltje honing, groentesap en groentebouillon. Het ging opnieuw veel beter, maar het groentesap ging er niet van harte in. Zoals elke ochtend begon ik met lauw water met citroensap erin (dat was ik eergisteren trouwens ook vergeten).
Wisten jullie trouwens dat je altijd lauw water moet nemen om citroensap in water te drinken? Als je te heet water neemt dan vernietig je de vitaminen die in de citroen zitten. Dit geldt ook voor de honing in de thee. Ik wacht telkens tot ik mijn vinger in de thee kan steken zonder mij te verbranden en dan pas doe ik de honing erin, zo vernietig je de stoffen niet die in de honing zitten en net voor je weerstand zorgen.

Ik sliep de afgelopen nachten heerlijk en de yoga ging gisteren super, stukken beter dan voordien, ik ben een stuk buik kwijt en heb meer adem. Ondertussen ben ik 5,6 kg kwijt, we zien wel waar ik over een week zit, het is de bedoeling daar een groot stuk van kwijt te blijven en liefst zou ik nog 4 kg minder wegen, dan vind ik mijzelf ideaal (maar vinden we onszelf niet meestal ideaal op een gewicht dat vaak niet houdbaar is?).


In de namiddag had ik een afspraak voor een shiatsumassage en mijn vriendin heeft dat weer super gedaan. Ze heeft alle acupunctuurpunten die met zuivering te maken hebben extra behandeld (en die deden pijn!) en ook masseerde ze mijn buik heel lang, ook in de richting van de dikke darm.
Die vriendin weet perfect met wat ik me bezig houd, zij doet ook geregeld zuiveringskuren en leeft heel gezond, we hebben niet veel woorden nodig om te begrijpen waarover we praten (en op die manier leer ik erover praten in het Frans, dubbel op!). Zij kende de Buchingermethode heel goed, ze doet die zelf elk jaar in mei. Misschien kan ik nog een keer met haar meedoen in mei, het zal een beetje afhangen van hoeveel werk ik heb, en dan wil ik het zuiveringszout ook gebruiken, dat voelt voor mij nog veel beter.

Vandaag was dan de dag waar ik naar uitgekeken heb. Deze ochtend startte ik opnieuw met een liter thee met een lepeltje honing, voormiddag maakten mijn man en ik een korte wandeling en 's middags at ik mijn eerste vast voedsel onder de vorm van een appeltje in de oven. Ik gebruikte een appel die ik hier nog had liggen, maar die was niet geschikt, hij bleef redelijk hard. Echt smaken deed het niet.

Ik merk wel dat mijn eerste keer kuren het meest fantastisch was. Je hebt dat dan nog nooit gedaan, het is een échte uitdaging en als je dan voor de eerste keer weer iets mag eten, dan is dat gewoon hemels. Alles smaakt zo heerlijk en je proeft de pure smaak van je groenten en fruit (bio natuurlijk, want dat heeft veel meer smaak). Ondertussen eten wij natuurlijk al jaren gezond en bio en proeven alle andere dingen eerder flets (op koekjes, gebakjes en suikerhoudende dingen na, maar dat zal nooit veranderen ... en toch, het moet al echt lekker zijn, vlug zijn wij niet tevreden).

Namiddag hebben we nog een wandelingetje gemaakt en ondertussen heb ik bijna 8000 stappen op mijn teller. De afgelopen week (van maandag tot zondag) stapte ik trouwens 41120 stappen, gelijk aan bijna 28 km, en maakte ik 43 verdiepingen, dat valt best mee in een week met heel weinig of niks eten.

Vanavond heb ik in de koelkast de groentelade eens leeg gemaakt en vanalles gemaakt met wat er nog was voor de komende dagen: pompoensoep met een stukje knolselder erin, een rode koolsalade van 1/4de rode kool, 30 gram walnoten en 6 stukjes gedroogde appelschijfjes met daarbij een vinaigrette van graanmosterd, vijgenazijn, honing en wat olijfolie. Voor deze avond maakte ik me een ovenschoteltje van 1 wortel, een schijfje knolselder en een heel klein bataatje met wat kokosolie erbij. Dit zet je in de oven op 180°C en dan een half uurtje wachten en smullen, het was echt heerlijk!

Ik deel graag de link naar de rode koolsalade waar ik mijn receptje op baseerde met jullie.
Verder vinden jullie hier de link naar de blog van Sarah Timmermans haar dag 7 en dag 8.

De komende dagen werk ik geregeld en ga ik niet bloggen, ik concentreer mij op wat ik mag eten en moet drinken. Beweging zal ik voldoende krijgen.
Morgen start ik de dag met fruit (rond half tien) en 's middags eet ik een slaatje van rode kool (rond twee uur), 's avonds hou ik het met wat rijst en gestoomde groentjes of pompoensoep. Ik hoop dat ik 's avonds niet te laat eet, het beste is dat je na acht uur niets meer eet. Alles zal afhankelijk zijn van de uren werk. Omdat ik zal werken wanneer anderen eten zullen de momenten dat ik kan eten redelijk afwijken.

En dan wil ik al een paar dagen nog iets vertellen! Mijn bloeddruk is ongelooflijk gezakt! Deze ochtend was die zelfs 114 over 77 met een hartslag van 56 (misschien wat laag, maar ik had nog niks gedaan en was heel rustig). Ik neem wel nog elke ochtend één tablet Tensoton van Mannavita. Dit supplement werkt ongelooflijk goed bij een te hoge bloeddruk. Voor degenen die dit lezen; niet zomaar onmiddellijk beginnen ermee! Als je al bloeddrukverlagende medicatie slikt dan kan het niet. Niet omdat de Tensoton kwaad kan, maar een natuurlijk supplement zal ervoor zorgen dat je terug naar een natuurlijke en normale bloeddruk evolueert, maar medicatie zorgt ervoor dat je bloeddruk omlaag gaat, of die nu normaal is of niet en dan kan deze dus te laag worden. Van Tensoton alleen zal je bloeddruk nooit te laag zakken. Lang leve de natuurlijke geneeswijzen!
Ik hou nu eventjes bij wat mijn bloeddruk verder doet en als die stabiel blijft kan ik afbouwen met mijn supplement. 
Voor de rest heb ik een babyzacht huidje, is mijn jeukende, lichte huiduitslag op mijn benen (waar ik steeds last van heb na de winter) helemaal verdwenen en heb ik helemaal geen last van pijn in mijn gewrichten. Je zou voor minder gezond gaan eten ... maar het is allemaal niet makkelijk. Volhouden nu!

Komend weekend laat ik weten hoe de volgende dagen verlopen zijn, ik wens jullie allen een mooi begin van de lente!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten