maandag 2 april 2018

Zuiveringskuur - dag 6

Gisteren had ik beter niet geschreven dat ik goed slaap. Afgelopen nacht werd echt niks.
Omdat ik gewerkt had, en daarna de blog nog wilde schrijven, werd het laat, maar dat is niet erg als je kan uitslapen. Van slapen kwam er echter niet veel in huis, ik had het vreselijk koud in bed en al had ik een warmtekussentje bij me, ik kreeg het niet warm, ik lag echt te bibberen. Tegen kwart voor drie ben ik in de living op de zetel gaan liggen, omdat de verwarming daar aan is, maar de zetel is niet echt comfortabel voor mij. Opnieuw was ik om iets na acht uur wakker.


Deze middag maakte ik mijn man zijn Paasmenu, ik heb ervan genoten (van het maken dus), in de blog van gisteren vertelde ik wat ik zou maken. Ik merk wel dat ik veel zin heb in eten, niet direct fout eten, maar gewoon iets om op te kauwen. Morgen nog één dag vasten, dat gaat me op zich wel goed af, maar eten is best wel lekker, ik ben een bourgondiër.
Natuurlijk ben ik van plan om het na de zuiveringskuur gezond te houden en met mate. Ik las gisteren in dag 10 van de blog van Sarah Timmermans hoe zij het aanpakte en ze liet me weten dat ze het nog altijd gezond volhoudt, chapeau! Hier de link naar Sarah's dag 6.

Eigenlijk liep vandaag alles een beetje mis, al kan ik het niet echt 'mislopen' noemen. Het was niet zo'n goeie dag, ik was moe:
  • Ik kwam er om zes uur vanavond achter dat ik nog géén halve liter water gedronken had.
  • Ik kreeg mijn groentesap niet binnen, heb het zelfs niet uitgeschonken, ik had er gewoon geen zin in.
  • Ik heb het puntje van de lepel gesmolten zwarte chocolade afgelikt toen ik het dessert van mijn wederhelft maakte (dat mocht niet, maar het smaakte ongelooflijk lekker ...).
  • Ik had vandaag  geen zin om iets te doen, niet wandelen, niet kleuren, geen yoga, ... maar ach, een luie dag mag ik me eens permitteren zeker?
Positief is wel dat ik ondertussen aan de fles hang en ik weer één liter op heb. Vanavond heb ik dan mijn groentebouillon met kleine slokjes opgedronken. Als ik met een lepel eet dan smaakt het me niet en ik hap precies teveel lucht binnen als ik lepel (met boeren als gevolg). Deze namiddag heb ik twee uren op de zetel geslapen en ik moest twee dekentjes leggen, zo koud had ik het. Vanavond doe ik mijn man's winterpyjama aan en neem ik het warmtekussentje weer mee, nu staat de chauffage aan op onze kamer, het is hier ongeveer 14 à 17°C en het vriest niet eens ... Mijn vuurtje zal over een paar dagen wel weer aanwakkeren.

Al bij al gaat het goed, mijn eerste mindere dag, dat moet kunnen.

Morgen ga ik naar de yoga en nadien heb ik een afspraak voor een shiatsu-massage, ik ben er zeker van dat die twee mij een boost gaan geven. En woensdag mag ik een soepje en wat groentjes, ik kijk ernaar uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten