zondag 31 december 2017

Was jij ook zo een kind ...

Was jij ook zo een kind dat tijdens tochten in de natuur stenen verzamelde? Of dennenappels en mooie oude takken?

Deze ochtend ben ik met mijn man de natuur ingetrokken, een mooie wandeling naar het meer. Ik vond prachtige oude takken op mijn pad, dennenappels, dennennaalden, mooie blaadjes en zelfs een paar stenen die ik niet kon weerstaan (eerlijk is eerlijk ... ik heb me ingehouden of we moesten de kruiwagen erbij halen).



Vandaag is de laatste dag van 2017, het jaar gaat eraan, het is voorbij.
Ik wilde vandaag graag stilstaan met wat we in 2017 gekregen hebben: mooie ontmoetingen, maar ook uitdagingen op ons pad. Eind vorig jaar kon je overal lezen dat er in 2017 neergezet zou worden met wat er in 2016 gestart werd. Ik heb de indruk dat dit bij heel wat mensen rondom mij zo gebeurde, bij ons echter ... lijkt het nog altijd de grond niet te raken, het is blijkbaar moeilijk om te landen. Best wel grappig!

Gisteren zag ik op Facebook een filmpje over het Yule-ritueel. Het sprak mij enorm aan en ik voelde dat ik dit vandaag kon doen, als afscheid van alles dat in dit dorp op ons pad kwam. Ik wil alles loslaten, de mooie herinneringen blijven koesteren, de contacten met al de leuke mensen blijven onderhouden, want die kan ik meenemen. Van hetgeen we de afgelopen week 'letterlijk' afscheid genomen hebben wilde ik vandaag nog afscheid nemen met een ritueel en tegelijkertijd het nieuwe jaar verwelkomen.

Mijn grootste wens voor deze wereld en iedereen die erop 'mag' leven is dat we meer begrip voor elkaar mogen tonen en verdraagzaam zijn, compassie voelen voor elkaar (ook al begrijpen we het vaak niet goed). Ik wens ook heel erg dat iedereen in meer verbondenheid met de natuur wil leven, respect tonen voor alles wat leeft. Leer meer genieten van de kleine dingen, van de natuur rondom je, als je respect toont voor MOEDER AARDE, dan krijg je dit in je leven terug.

Ik weet dat sommige mensen rondom mij vaak niet begrijpen hoe ik de dingen zie, met wat ik bezig ben. Gelukkig raakt dit me niet, ik hou van zaadjes planten. Zoals één van mijn leermeesters ooit tegen me zei: 'Je kan alleen maar het voorbeeld geven'. Voor mijzelf wens ik dat ik nog veel zaadjes toegestopt krijg, zaadjes die bij mijzelf mogen bloeien en waarvan ik de vruchten mag plukken, om die daarna weer door te geven.


Wees lief voor elkaar, hou van elkaar ... Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig 2018, vol met nieuwe kansen 💗
Wat mij en mijn man betreft: wij hopen in 2018 neer te zetten waar we al zolang naar uitkijken 💕





Geen opmerkingen:

Een reactie posten