woensdag 3 januari 2018

Gelukkig Nieuwjaar?

De overgang naar het nieuwe jaar was fijn, blij dat we dit konden vieren met vrienden.

Gisteren echter kregen we een slag in ons gezicht, het werd duidelijk waarop er vorige week gebroed werd door 'tegenpartij'.

Toen ik gisteren de mails binnen haalde las ik een mail van booking waarin ons het volgende gemeld werd:



In de afgelopen weken hebben wij duidelijk aan booking laten verstaan dat we geen overdracht van onze account wilden zonder onze goedkeuring en plots kwam deze mail.
We snapten het in eerste instantie niet goed, maar toen ik probeerde in te loggen op onze account lukte me dat wel, maar al onze gegevens waren veranderd. Als algemeen directeur stond daar plots de naam van 'de tegenpartij' met daarbij ook het e-mailadres en het telefoonnummer van hem.
Omdat ik op de account kon ben ik alles opnieuw gaan veranderen en heb ik onmiddellijk via het extranet een mail gedaan naar booking, waarin ik rechtzetting vroeg van wat er gebeurd was.

Vandaag kwamen er verschillende automatische mails, maar uiteindelijk bleek dat ik niet meer op onze account kon geraken. Na telefonisch contact met booking stuurde de verantwoordelijke in Frankrijk ons een artikel door uit het contract waarin staat dat wij geen recht meer hebben op onze account, m.a.w. dus niks meer te zeggen hebben.

Mijn man heeft ons contract, in het Nederlands, van voor tot achter nagelezen en daarin kan hij datzelfde artikel niet vinden, sterker nog, in ons contract staat dat booking het recht niet heeft om onze account over te dragen aan iemand anders zonder voorafgaandelijk akkoord van ons en dat er dan ook nog eens 14 dagen moeten over gaan.

Booking ... ik heb ze altijd verdedigd omdat ze heel correct met ons waren, alle betalingen kwamen correct binnen, alles klopte altijd, was er een probleem, het werd opgelost, maar nu ... heb ik door dat dit was omdat ze goed aan ons verdienden en omdat onze account picco bello in orde was. We hadden een score van 100% ! Onlangs heb ik alle foto's van de account gehaald en niks meer geupdate, dat maakt niet dat ze zich niet aan ons contract moeten houden. Maar wat ga je doen met zo'n grote speler op de markt? Het enige dat ik kan doen is een review op Trustpilot zetten en dat ga ik ook doen.

Waar het eigenlijk om gaat ... die k**ven* heeft achter onze rug om contact opgenomen met booking, heeft het document dat de afhandeling van de huur van het huis regelde gebruikt om te bewijzen dat hij de eigenaar van het huis is en booking heeft dit gewoon aangenomen en maakt geen verschil tussen eigendom huis en eigendom 'fonds de commerce'.
Vandaar dus dat hij de boekingen niet wilde overnemen.


Het kan ons niet schelen dat hij ons ongeveer €3400,00 door de neus boort, omdat het ons niet gaat om dat geld. We waren alleen zo woedend omdat hij geen integriteit heeft, hij doet maar op, alles om zijn gelijk te halen, geen respect ...

Eerlijk is eerlijk, hij heeft een fout gemaakt door zich de accounts van Tripadvisor, Zoover en Relais des Motards niet onmiddellijk eigen te maken, ik heb de paswoorden veranderd. Op die accounts zal hij niet geraken zonder ons, hij kan niet rond ons en ... viel het jullie op dat ik plots de Facebookpagina afgesloten heb? Er werd hem beloofd dat we die zouden hernoemen zodat de naam van de chambres d'hôtes vrij kwam, maar ... waarom zouden we dat nog doen? Waarom zouden wij ons nog aan een belofte aan hem houden?
We zien wel hoe het zich verder ontwikkeld, maar aan goedheid komt ook een einde, toch ten opzichte van sommige individuen ... We hebben het gehad met die mensen.

Loslaten en verdergaan, dat is het beste dat we nu kunnen doen.
Loslaten en verdergaan betekent echter niet dat we het allemaal maar over ons heen moeten laten komen, dat is iets dat we de laatste twee jaar wel geleerd hebben. Op dat vlak hebben we het af en toe verkeerd begrepen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten