zaterdag 31 maart 2018

Zuiveringskuur - Dag 3

Hij gromt ... hij gromt ... die veel te grote maag ....

En toch was het niet zo moeilijk vandaag, ik kan het grommen redelijk negeren en als het te erg wordt dan drink ik weer maar een flinke slok water. Een paar keer had ik de neiging om een kastdeur open te trekken of net wilde ik even opstaan uit de zetel en eens gaan kijken in de keuken of er iets te happen viel, gewoontes ... al is dat niet altijd om iets zoets te zoeken, gewoon een wortel eten of een paar nootjes, niks ongezond, maar nu kan het echt even niet. Het viel nog mee !

Wat ik wel heel erg heb is dat ik (nog) veel beter ruik dan anders. Deze middag at mijn man brood met tonijnsalade en de geur kwam mij tegemoet terwijl hij tegenover mij zat te kauwen, dat rook echt wel lekker 😊 Namiddag gingen we wandelen en op één plaats kwam de geur van pannenkoeken me tegemoet, niet te doen, ze doen het er gewoon om 😉

Normaal ging ik vandaag mee naar Brignoles, maar toen  de wekker om 8 u afliep wou ik hem ompraten om het uit te stellen, mijn wederhelft wou met die afspraak komaf maken en stelde voor alleen te gaan. Ik draaide me nog eens om in bed en het was halftien toen ik opnieuw wakker werd. Het heeft me goed gedaan, eigenlijk is dit moment het beste voor mijn zuiveringskuur, binnenkort begint het drukke seizoen en dan kan ik niet meer uitslapen.

Ik begon mijn dagje met lauw water en citroensap en maakte me nadien een liter Yogi Tea Women's Balance met één koffielepeltje lavendelhoning erin (wat heb ik me daarop verheugd!). Daarna nam ik de tijd voor een half uurtje yoga en tien minuten meditatie.

Nadien was ik helemaal zen, tot een tijdje daarna de bel ging en de loodgieter voor de deur stond om enkele herstellingen te doen. Sarah spreekt in haar blog van de derde dag over het vermijden van stressmomentjes. Voor mij was dit al een stressmomentje, ik kwam van ver. Goed om ook dat te ervaren.

Als groentesap voor 's middags heb ik opnieuw gekozen voor kant-en-klaar. Ik heb ondertussen ongeveer 6 à 7 keer een zuiveringskuur gedaan en altijd al koos ik voor de makkelijkste weg. Ik besteed liever tijd voor de Ziel en in beweging dan in het uren in de keuken staan om sapjes te persen. Ik heb trouwens geen sapcentrifuge. Ik had nog een fles donkerrood sap uit België en in de biowinkel vond ik gisteren alleen nog wortelsap. Ik meng 150 ml donkerrood met 100 ml oranje en de smaak viel heel goed mee.

Namiddag heb ik wat gestreken en nadien zijn we gaan wandelen waarna ik de groentebouillon gemaakt hebt voor het 'avondeten', heerlijk rook het ! Ondertussen kookte ik voor mijn man een goeie portie aardappelen. De groenten die uit de groentebouillon kwamen heb ik nadien onder de aardappelen gedaan en daarvan stamppot gemaakt.
Omdat ik vandaag de werkplanning in het restaurant mocht gaan bespreken stelde ik voor dat ik frietjes zou meebrengen met curryworst speciale en dat zag mijn liefste zeker zitten. Morgen ga ik naar de markt om wat vlees voor bij de stamppot en op die manier is hij ook weer voorzien van voor de komende twee dagen.

De frieten roken ook weer lekker, maar mijn groentebouillon smaakte heerlijk!

Voor de rest ... hoofdpijn heb ik niet meer gehad, ik voelde me alleen af en toe wat licht in mijn hoofd. Ik wéét dat binnenkort de energie komt en daar kijk ik naar uit. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Dan nog wat grappige dingen. Gisterenavond wou ik toch nog eens proberen om Yogi Tea Bedtime te drinken en de boodschap wou me precies iets zeggen over mijn hartkloppingen die ik er de vorige dag van kreeg (of dacht te krijgen), de foto zegt genoeg zeker?
Ik kon opnieuw niet direct slapen, maar gejaagd was ik niet meer. Ik herinner me wel nog dat het laatste gedacht, of het laatste beeld, dat ik had voor ik insliep was dat ik een smoske aan het eten was. Ik kon het bijna proeven!

Volgens mij slaap ik vrij goed 's nachts en dromen heb ik niet, of ik onthoud ze niet. Tussen acht uur en halftien deze ochtend heb ik wel gedroomd en wel dat ik mijn examen psychologie had en ik heel erg nerveus en bang was. Toen ik in het klaslokaal kwam stond daar mevrouw Digneffe, mijn vroegere (helaas ondertussen overleden) juf van economie. Ik kon de economie niet aan de psychologie linken, maar na het ontwaken besefte ik dat het ene te maken had met mijn latere opleiding en het tweede met mijn basisopleiding. Bij het wakker worden dacht ik écht nog dat ik examen had en na een paar seconden pas besefte ik dat ik al bijna 5 jaar ben afgestudeerd. Terwijl vroeg ik me af voor wie ik me nog wel moest bewijzen? Ik kwam tot de conclusie dat ik me voor niemand nog moest bewijzen en dat ik lekker mijzelf mag zijn.

Dit voelt goed. Ik zei al een paar keer tegen mijn man dat ik het gevoel heb alsof ik terug in evenwicht geraak, de oude Ik van drie jaar geleden is terug ... houden zo!

Bedankt voor je blog Sarah ðŸ’—

Geen opmerkingen:

Een reactie posten