donderdag 29 maart 2018

Zuiveringskuur - Dag 2

Vandaag ben ik vroeg met mijn verslag, want straks vertrek ik naar de 'yoga du son' in Digne.
De enige uitzondering die ik maak om ver te rijden, maar we rijden met drie en om beurt en het is maar om de 2 weken, direct voor 2 uurtjes.
Voor degenen die het hier niet kennen, Digne is 50 minuten rijden en ik rijd nog eerst naar Saint-André, waar de vriendinnen wonen. Het komt me wel goed uit vandaag, tegenover waar we yoga doen is een biowinkel waar ik mijn groentensapjes kan kopen voor de volgende dagen (die hebben ze hier niet in de winkeltjes). Om 16.30 u vertrek ik en rond 21.30 u ben ik terug. Komt ook weer goed uit dat het niet mijn beurt is om te rijden vandaag.

Gisterenavond koos ik ervoor om nog een theetje te drinken voor het slapen gaan en omdat ik in Sarah haar blog las dat ze moeite had met slapen koos ik voor een Yogi Tea Bedtime met valeriaan. Normaal slaap ik daar na een kwartier altijd van, deze keer dus niet. Ik was ontzettend gejaagd en kon absoluut niet slapen. Gisteren schreef ik al dat ik de indruk had dat ik yin was en ik herinner mij dat valeriaan enkel werkt wanneer men yang is, indien iemand daar iets meer over weet, dan hoor of lees ik het graag.
Na een tijdje, en na twee keer opstaan om te plassen, kon ik de slaap vatten en eigenlijk heb ik wel goed geslapen. Ik herinner mij alleen dat ik ontzettend kwaad was, telkens ik lichtjes wakker werd kon ik iemand zijn neus wel afbijten, zo kwaad! Gisteren had ik ook al enorm spanning op mijn kaken en die is nu weg, de kwaadheid ook.

De keuze voor de transitiedag viel vandaag op een fruitdag. Deze ochtend sneed ik een mango en een halve appel in stukjes nadat ik mijn citroensap in lauw water dronk, daar kreeg ik maar de helft van op en daarom heb ik de rest pas tijdens de middag opgegeten. Tussendoor haalde ik verse groentjes voor mijn groentebouillon voor morgen. Nadien zijn mijn man en ik gaan wandelen langs de Verdon. Ik heb net een appeltje op en dadelijk ga ik een half uurtje in bad om dan om half vijf te vertrekken naar de yoga, ik zal eerst nog een appeltje eten en ik neem er ééntje mee voor na de yoga.

Vandaag ging het heel makkelijk, nu ik aan het tikken ben voel ik de eerste honger, maar straks heb ik voldoende afleiding (twee Franse vriendinnen die de hele weg lang vertellen en daarna de yoga du son) 😊 Hopelijk gaat het de komende dagen nog zo makkelijk, het zal kwestie zijn van voldoende afleiding en beweging te zoeken. Mijn man wandelt elke keer gezellig met me mee 💜

Mijn wederhelft behelpt zich straks met de rest van de soep en wat bokes, sla en tomaatjes zijn er ook nog en ... mayonaise, dan is hij meer dan tevreden 😋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten